iKINGDOM

Władaj swym królestwem i doprowadź je na szczyt

Ogłoszenie

Już niedługo Gra PBF "iKingdom" zacznie działać. Ok. 30 października.

#1 2012-09-24 21:59:12

 Marmedes

Administrator

Punktów :   

Zasady i działanie Gry

Zasady i działanie gry iKingdom
ikingdom.pun.pl



1.Zabawa toczy się za pośrednictwem forum to znaczy że jest to gra PBF (Play by Forum).

2. Gra pozwala na wcielenie się w rolę władcy własnego wirtualnego królestwa.
Gracz rządzi (w oparciu o opisane niżej zasady) swoim krajem na początku wymyślając dla niego nazwę, herb, nazwę Stolicy i nazwę drugiego mniejszego miasta oraz położenie geograficzne królestwa. Można je wybrać w oparciu o Mapę. Podanie położenia geograficznego to sugestia dla Mistrza Gry - Twoje państwo zostanie umieszczone mniej więcej w podanej przez Ciebie stronie świata - TU znajdziesz formularz zgłoszenia do gry.

3. Bardzo ważne jest podanie nazwy stolicy - pierwszego najważniejszego miasta w kraju. Podajemy jeszcze jedną nazwę dla drugiego, mniejszego miasta. Jak już się zorientowałeś na początku gry król rządzi w swym państwie (i pobiera z nich podatki) tylko dwoma miastami. Uwaga: Ty jako Król władasz narodem a na początku wpływ masz na dwa miasta oraz na ludność wsi. Wieś jednak wprowadzono tylko do urealnienia gry - między innymi po to by podnieść liczbę ludności kraju. Skupmy się na miastach. Oczywiście ich liczba wzrośnie gdy będziesz zakładać nowe osady. Wszystko zależy od tego jakim będziesz władcą.

4. Jeśli prawidłowo założyłeś królestwo wysyłając Mistrzowi Gry (MG) formularz z niezbędnymi danymi a on (MG) utworzył miejsce i umieścił nazwę Twojego kraju w dziale Królestw (Głowna strona Gry) to już możesz się cieszyć z rozpoczęcia przygody z iKINGDOM - gratuluję. Teraz musisz poświęcić kilka chwil na zapoznanie się z zasadami właściwej gry i będziesz w ten sposób mógł prawidłowo rozwijać Królestwo zarówno technologicznie - badając za złoto interesujące Cię dziedziny takie jak Rolnictwo, Przemysł, Handel - i wojskowo - odkrywając następne poziomy Wojskowości. Tabele dostępne do zobaczenia w każdej chwili TUTAJ.

5.Jak w każdym państwie mieszkańcy rządzonego przez Ciebie kraju płacą podatki. (ich wysokość zależy od wielkości miasta oraz wysokości podatków) Pieniądze zasilają budżet i są podstawowym źródłem dochodu królestwa. Walutą w każdym kraju naszego świata jest Sztuka Złota - w skrócie sztZ. Budżet ustalasz raz w tygodniu i wysyłasz do MG najpóźniej do czwartku godz 20.00. Mistrz Gry ma czas do soboty aby nanieś wprowadzone przez Ciebie zmiany w budżecie. Pamiętaj że jeśli nie planujesz się zadłużać to nie wydawaj więcej niż wynosi dochód Twojego państwa.
Podam przykład:
Królestwo X na wpływy w wysokości 10.000 sztZ.
Planuje wydać 3.000 sztZ na badanie technologii Rolnictwa, 3.000 sztZ na bad. technologii Wojskowej. - Razem wyda więc 6.000 sztZ. 10.000 - 6.000 = 4.000
Jak widać Królestwu X zostanie 4.000 sztZ które powinno wydać raczej na zaciągnięcie wojska i jego utrzymanie.
Np. koszt zaciągnięcia 1000 żołnierzy lekkiej piechoty to 1.000 sztZ a ich miesięczne utrzymanie wynosi 500 sztZ. 4.000 - 1.500 = 2.500 sztZ
2.500 sztZ zostanie w Kasie państwowej na kolejny miesiąc czasu gry (przy tych przykładowych wydatkach). No właśnie. To może teraz opiszę jak wygląda czas w grze.
aha. Jeśli będziesz zmuszony wziąć pożyczkę nie przejmuj się. Początkowo oprocentowanie roczne to tylko 5%

6.Czas w Grze. W iKingdom  czas giegnie szybciej niż w realnym świecie.
Na chwilę obecną przyjmuje się że tydzień w realu to dwa miesiące w świecie Gry.
Mini tabelka:
                  1 tydzień - 2 miesiące
                2 tygodnie - 4 miesiące
                4 tygodnie - 8 miesięcy
                  6 tygodni - 1 rok
Widać że miesiąc z hakiem w realnym świecie to w grze rok. Każdy miesiąc będziemy rozpoczynać o godz 24:00 z niedzieli na poniedziałek.
Data rozpoczęcia gry to 1340 rok, 1 stycznia. Według reguły podanej wyżej tydzień po starcie gry będzie już 1 marca 1340 roku.
Ważne jest przysyłanie Mistrzowi Gry Budżetu to czwartku, ponieważ nieprzysłanie go skutkuje brakiem zmian przez kolejne dwa miesiące gry.

7. Wojsko.
Twoja armia będzie Ci wiernie służyć w obronie a jeśli zechcesz również w ataku na wkurzającego sąsiada.
Musisz wybrać czy będziesz graczem defensywnym  lubującym się w pokoju i rozwijaniu królestwa jedynie w obronie i badaniach raczej gospodarczych niż militarnych czy będziesz graczem agresywnym szukającym wojny i nowych wiem, władcom nastawionym na rozwój armii i technologii wojskowej.
Tutaj znajdziesz tabelę jednostek, poznasz ich cechy, koszt zaciągnięcia i utrzymania.

8. Technologie.
Badanie technologii jest bardzo ważne dla rozwoju każdego królestwa. Musisz wybrać (pomagając sobie Tabelą technologii) które ścieżki rozwoju Cię interesują i na co będziesz przeznaczał pieniądze ustalając Budżet. Odkrywanie co raz to wyższych poziomów technologii daje wiele plusów  i bonusów. Uwaga Tabela Technologii - tu podejrzysz koszty poziomów i bonusy które otrzymasz po danym odkryciu.

9.Miasta i ich rozwój.
Tak jak było napisane gracz na początku gry ma do dyspozycji dwa miasta: Stolice i MM - małe miasto. Pamiętaj o nazwach dla nich.
Miasta są podstawowymi dostarczycielami gotówki do kasy twego kraju. Pieniądze pochodzą z podatków. Wiadomo że dwa miasta to mało. Jednak jednym z twoich zadań to rozwijanie miast i budowanie nowych osad które rozrosną się w miasta.
Tutaj rozpiszę od czego zależy wielkość miast:
DM - duże miasto - od 10.001 mieszkańców
MM - małe miasto - od 1.001 do 10.000 mieszkańców
Osada od 50 do 1.000 mieszkańców.
Losowo jest generowana liczba mieszkańców wsi całego kraju. Na starcie jest to liczba wahająca się od 250.000 do 450.000 ludzi.
Obejrzyj też sobie tabelę Podatków.
Oczywiście dalsze losy mieszkańców państwa zależą od wydarzeń w ciągu gry. Coś może zahamować lub przyspieszyć wzrost liczby twoich poddanych. Może to być np udział w wojnie. Przyrost ludności waha się od 2 do 5%  co pół roku. (czyli w realu aktualizowana jest co 3 tygodnie przez MG)

10.Podatki
Poświęćmy chwilę sprawom podatkowym. Ustalając Budżet możesz zaznaczyć że podnosisz  podatki lub je obniżasz. Ma to wpływ na stan Skarbca ale i również na Zadowolenie twoich poddanych. Czym dłużej utrzymujesz wyższe podatki tym dłużej masz większe wpływy do budżetu ale twoi poddani odczują to dość mocno.
Tabela Wpływu Podatków ba Skarbiec i Zadowolenie ludu.
Wpływy z podatków rośnie oczywiście  poprzez odkrywanie poziomów różnych technologii - przejrzyj tabelę.

11. Budynki
Tabela budynków - są one również źródłem dochodów. Uwaga: budynki są dostępne po zbadaniu odpowiednich poziomów odpowiednich technologii.

12.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.oetyper.pun.pl www.pjwstk.pun.pl www.priv-longju2.pun.pl www.n-w-u-fed.pun.pl www.swzp.pun.pl